Ви до цього часу, не освоїли інтернет-простори, вважаючи за краще, щоб фірма працювала по-старому, на реальних продажах? На жаль, сучасні реалії такі, що практично весь бізнес, незалежно від його обсягів і специфіки, розширює сферу своєї діяльності. Простіше кажучи, йде в онлайн з різноманітними цілями. Серед них можуть бути:
- Прагнення утримати на певному рівні або збільшити рівень продажів.
- Розширення клієнтської бази.
- Пошук нових покупців і т.п.
На практиці перехід в онлайн не настільки складний, як здається. Для створення сайту або веб-сторінки привертають IT-фахівців (розробників, програмістів, веб-дизайнерів, дизайнерів і т.п.). З просуванням і розкручуванням допоможуть досвідчені СЕО-шники і копірайтери. Для налагодження бізнес-процесів існує ряд готових рішень, таких як програма для торгівлі та складського обліку https://erp.foss.ua/dms/. Такий ПО простий і зручний у використанні, він допоможе організувати роботу і скоротити витрати ресурсів (трудових, матеріальних і т.п.).
Аргументи на користь продажів через інтернет
Замислюєтеся, наскільки вигідний перехід бізнесу в онлайн, і чи окупляться витрати на нього? Ось ряд найвагоміших аргументів на його користь:
- Вибудовування лояльних відносин з клієнтами. Якщо покупець довіряє Вам, то повторні покупки не змушують себе довго чекати. Більш того, лояльний клієнт приведе за собою ще кілька потенційних замовників. Лояльність не створюється за 1 день: це кропітка праця, що вимагає високої компетенції персоналу. Зате в якості бонусів Ви отримаєте позитивні відгуки – про конкретні товари, бренд або роботу інтернет-магазину. А це забезпечить приріст продажів в майбутньому.
- Простота здійснення контролю. Споживчий попит складно передбачити. Він залежить від безлічі факторів, і може різко злітати або падати практично до нуля. Щоб швидко реагувати на такі коливання, важливо мати свіжі, достовірні дані для аналізу. Збирати їх в режимі онлайн, а потім опрацьовувати набагато простіше. Це допоможе грамотно будувати маркетингову стратегію і визначати шляхи подальшого розвитку.
- Індивідуальний підхід до споживачів. Формується в ході аналізу існуючої клієнтської бази. Допомагає здійснювати повторні продажі.
- Легкість отримання зворотного зв’язку. Побажання і переваги споживачів важливо не тільки почути, а й відреагувати на них. Онлайн продажі дають таку можливість. Наприклад, просте опитування клієнтів і аналіз отриманої інформації допоможуть точніше спланувати вихід нового продукту на ринок.
Також плюсами бізнесу, що діє в режимі онлайн, стануть:
1. Оптімізація витрат (на утримання великого офісу, комунальні платежі і т.п.).
2. Економія часу співробітників (ефективні онлайн продажі неможливі без автоматизації основних бізнес-процесів. А це заощадить до 50% робочого часу, що раніше витрачався на рутинні операції).
3. Зниження кількості помилок (наприклад, замість перенесення цифр звітності вручну використовується автоматичне заповнення шаблону. Тому ризик проставити дані не в ту графу знижується до мінімуму).
Які додаткові кроки доведеться зробити?
Щоб бізнес функціонував в режимі онлайн дійсно продуктивно, доведеться зробити ряд додаткових заходів. До них відносяться:
- Налаштування системи обліку продажів (спираючись на специфіку діяльності).
- Налагодження доставки замовлень клієнтам (як оптовим, так і роздрібним).
- Вибудовування каналів взаємодії зі споживачами та їх підтримки.
- Створення продуманої маркетингової стратегії.
Використання готових програмних рішень по організації основних відділів фірми і створення електронного документообігу дозволяє зосередитися на інших важливих сферах. До них відносяться розкрутка, просування продукції та підвищення рівня лояльності споживачів. Тобто витрати, понесені на придбання і встановлення спеціальних програм, окупаються дуже швидко і в повній мірі. Важливо тільки правильно підібрати програмні продукти, а також раціонально використовувати ресурси, вже наявні в розпорядженні. Тоді фірма здатна пережити будь-які коливання економіки та форс-мажори.