Оптимізація бізнесу, що діє в режимі онлайн, і підвищення якості обслуговування клієнтів

Оптимізація бізнесу
  1. Слово – за професіоналами
  2. У чому вигода фулфілмента?
  3. Як правильно вибрати партнера?
  4. Коли аутсорсинг неприйнятний?

Сьогодні багато підприємців розширюють свій бізнес, активно освоюючи простори Всесвітньої мережі. І вже на початку стикаються з нестачею спеціальних знань і досвіду. Люди, які чітко знають, як збільшити реальні продажі, часто губляться, коли доводиться розширювати клієнтську базу сайту або групи в соціальній мережі. Ще складніше їм доводиться, коли мова заходить про підвищення якості обслуговування клієнтів.

Так, створити і запустити свій сайт практично з нуля, або організувати співтовариство, “набивши” величезну кількість передплатників, сьогодні не дуже складно. Тим більше, що можна скористатися вже готовими рішеннями: створювати інтернет-магазин на вже існуючій платформі, або просто перекупити групу в популярній соцмережі. Вести облік продажів також дуже легко: в цьому допомагає спеціальна програма для торгівлі та складського обліку ERP FOSS. Найскладнішими моментами будуть організація зберігання і доставки товарів клієнтам. Це багатоетапний процес, що вимагає витрат часу, робочої сили і засобів.

Слово – за професіоналами

На думку експертів, існує ряд ефективних способів оптимізації онлайн-бізнесу. Серед них:

  • Проведення своєчасної автоматизації обліку – для економії сил і особистого часу співробітників, а також для скорочення помилок і похибок, що виникають внаслідок “людського фактора”.
  • Впровадження фулфілмента (використання логістики компанії-партнера). Економія на утриманні складської і транспортної служб.
  • Ретельний відбір і навчання персоналу. Допомагає залучити нових і утримати старих клієнтів, знайти з ними спільну мову, успішно робити первинні і повторні продажі. Сприяє підвищенню рівня лояльності покупців, а також зміцнює ділову репутацію фірми.
  • Регулярна оптимізація сайту або веб-сторінки (використання передових технологій, аналітики продажів, розширення контекстного меню для зручності користувачів і т.п.).

Зупинимося докладніше на фулфілменті, адже відсутність власного складу, занадто довга упаковка замовлень і повільна доставка здатні звести нанівець всі зусилля по розкрутці бізнесу.

У чому вигода фулфілмента?

Великі інтернет-майданчики, з яких щодня проводиться відвантаження величезної кількості товарів по всій Україні, можуть дозволити собі утримувати власний склад. Для середніх і дрібних підприємців це означає зайві витрати на:

  • Покупку / оренду і вміст відповідного приміщення.
  • Оплату праці складського персоналу.
  • Замовлення транспорту для доставки, і т.п.

Якщо цифри доходу непостійні (наприклад, при продажі фермерської продукції, свіжої зелені і т.п.), такі витрати боляче б’ють по кишені власників. Тому вигідніше піти на аутсорсинг логістики, зберігши гідну якість обслуговування клієнтів.

Як правильно вибрати партнера?

Вибір логістичної компанії залежить виключно від цілей і побажань власника бізнесу. Про це важливо уточнювати:

  • Територію, на яку поширюються можливості партнера по доставці.
  • Умови співпраці (мінімальний обсяг зберігання, стартова кількість обслуговуваних замовлень і т.п.).
  • Які умови зберігання може надати склад партнера.
  • Наскільки добре організована робота складу (чи можна контролювати збереження товарів, уникнувши нестач і псування, чи бере партнер за них відповідальність) і ін.

Великі оператори на ринку логістики можуть надавати додаткові послуги, цінні для бізнесу, що розвивається. Наприклад, виділити на допомогу свого оператора для обробки вхідних замовлень.

Коли аутсорсинг неприйнятний?

Кожен бізнес має свою специфіку. Через це фулфілмент підійде не всім категоріям фірм. Ось кілька яскравих прикладів, коли краще поступово впроваджувати індивідуальні, заточені “під себе” рішення:

  • Продаж елітних хутряних виробів, де потрібен особливий підхід до кожного клієнта, а продукція вимагає обережного поводження.
  • Продаж вагової кави і чаю. Така продукція проходить передпродажну обробку і штучне фасування, доручити яку іншим людям дуже складно.
  • Продаж авторських меблів. Товари великогабаритні, недешеві, і вимагають дбайливого звернення як при зберіганні, так і при доставці замовникам.

Оптимізація бізнесу, що діє в режимі онлайн, повинна враховувати його специфіку. Однак якщо автоматизувати більшість робочих процесів, результат буде наявним.