Необхідність РРО для інтернет-торгівлі

РРО для інтернет торгівлі
  1. Законодавче регулювання РРО для інтернет-магазину
  2. Як приймається оплата у вашому магазині? Необхідність РРО
  3. Переваги ERP FOSS під час роботи з програмним РРО

Законодавче регулювання РРО для інтернет-магазину

Чи потрібен РРО для інтернет-магазину в Україні? Відповідь – так, з 1 січня 2021 року згідно з законом України, використання реєстраторів розрахункових операцій (РРО) стає обов’язковим для продавців товарів і послуг через інтернет, якщо вони ФОП на 2-4 групах.

Які бувають РРО?

РРО поділяються на:

  • апаратні (фіскальні реєстратори і касові апарати);
  • програмні – програмне забезпечення для комп’ютера, телефону і т.д.

Апаратні РРО використовують вбудовані пристрої для друку фіскальних чеків. Програмні РРО (ПРРО) формують електронні чеки, які можна відправити покупцеві електронною поштою або через будь-який месенджер. Електронні чеки також можна роздрукувати, якщо підключити принтер до пристрою з ПРРО. Електронні фіскальні чеки мають ту ж юридичну силу, що і звичайні паперові.

Таким чином, програмний РРО більш універсальний у використанні та найкраще підходить підприємцям, які працюють у сфері інтернет-торгівлі. Вартість ПРРО зазвичай дешевше апаратного.

Як приймається оплата у вашому магазині? Необхідність РРО

Коли РРО не потрібен?

Під час безготівкових розрахунків на певних умовах. Наприклад, покупець отримує від вас рахунок-фактуру і оплачує його через касу банка. Тобто покупець переводить свої кошти на рахунок банку, банк в свою чергу переводить гроші на рахунок продавця. Для продавця це безготівковий розрахунок, який не потребує РРО.

Аналогічно, посередником між покупцем і продавцем можуть бути платіжні системи типу PayPal, WebMoney, тощо. Клієнт оплачує товар посереднику – платіжній системі, яка безготівково відправляє гроші продавцю.

Мінус таких платежів очевидний – комісії банку та платіжних систем. Крім того, РРО не потрібен, якщо Ви працюєте з клієнтом за договором і оплата виконується безготівковими розрахунками.

Коли РРО необхідний? При розрахунках готівкою – обов’язково, а також, якщо товар відправляється покупцю післяплатою.

Якщо ваш клієнт зробить безготівковий платіж з використанням інтернет-банкінгу (наприклад, за допомогою популярних в Україні сервісів – Приват24, Монобанк, тощо), ДПС України вважає, що такі платежі повинні обов’язково реєструватися за допомогою РРО. Також оплата платіжною карткою через POS-термінал не рахується безготівковим платежем, і отже, потрібно РРО. Аналогічно, якщо під час розрахунків використовується інтернет-еквайринг за допомогою LiqPay, Portmone, Fondy і подібних систем, тобто клієнт перераховує гроші зі свого карткового рахунку на ваш – такі операції вимагають РРО.

Тобто для більшості прийнятих в інтернет-торгівлі способах оплати потрібне використання РРО з видачею фіскального чека клієнтові.

Переваги ERP FOSS при роботі з програмним РРО

Програма для автоматизації оптової та роздрібної торгівлі ERP FOSS надає приватним підприємцям наступні переваги при роботі з ППРО:

1. Підтримка декількох ФОП на одному обліковому запису. Зареєструвавшись в системі під одним обліковим записом, ви можете вести комерційну діяльність для декількох компаній (ФОП). Зокрема, розподіляти товари на складах, відкривати торгові зміни, реалізовувати товари й фіскалізувати операції для тієї чи іншої компанії (ФОП)! Таким чином, ви зможете управляти прибутком афілійованих з вашою компанією ФОП і звітувати за них в податкову.

2. Оффлайн робота. Програма автоматизації торгівлі ERP FOSS дозволяє працювати з ПРРО також і в оффлайн режимі, тобто коли з будь-яких причин відсутній зв’язок з сервером ДПС на час до 36 годин (неполадки на сервері податкової і т.п.). У цьому випадку електронний чек для клієнта буде містити коректний фіскальний номер та інформацію про те, що він був сформований в оффлайн режимі. Коли зв’язок з сервером ДПС відновиться, інформацію за всіма оффлайн операціями буде передано і фіскальні номери чеків будуть підтверджені податковою. Клієнт завжди зможе перевірити інформацію про чек за його фіскальним номером.

3. Передача фіскальних чеків клієнту. Якщо ви обробили замовлення від клієнта, зареєструвавши продаж за допомогою ПРРО, у вас є можливість відправити електронний чек клієнту на email прямо з нашої програми. Ви також можете роздрукувати чек і вкласти його в посилку з товаром, яка буде відправлена ​​клієнтові. Для вашої зручності в програмі реалізована інтеграція з популярним в Україні сервісом доставки товарів – Нова Пошта.