Що таке фулфілмент, і кому він необхідний?

  1. Цікаві факти про фулфілмент
  2. Види фулфілмента і їх характеристики
  3. У чому полягає роль інтеграції?

Активне зростання сфери e-commerce в усьому світі пояснюється дуже просто: більшість споживачів сьогодні регулярно заходить в мережу в пошуках потрібних товарів і послуг. Свій відбиток накладають і події, що відбуваються (карантинні обмеження і т.п.). Щоб мінімізувати збитки (або запобігти їх), фірмам і компаніям доводиться активно освоювати сферу інтернет -продажів. Тому на перший план виходить грамотний фулфілмент – це комплекс послуг по складській обробці і доставці роздрібних замовлень.

Впроваджувати фулфілмент можна кількома шляхами:

1) Задіюючи власні ресурси (склад і транспорт компанії, свою кур’єрську службу, робочий персонал і т.п.). Метод вигідний для великих фірм з солідним бюджетом, у яких вже дано сформований відділ логістики, і налагоджена його безперебійна робота. Так, буде потрібно провести деякі корективи, однак вони будуть незначними. За умов автоматизації та ефективної організації документообігу такі зміни відбудуться дуже швидко і безболісно.

2) Вдавшись до аутсорсингу – уклавши договір з одним з логістичних операторів країни. Партнер буде відповідати за все, що стосується приймання, зберігання, сортування, пакування та відправки замовлень.

Цікаві факти про фулфілмент

Термін fulfillment, що перекладається як “виконання”, прийшов до нас з американського англійського. Невідомо, хто вперше став вживати його в зв’язку з обслуговуванням бізнесу, але в комерційну сферу він міцно увійшов завдяки всесвітньо відомому онлайн-майданчику Amazon. Саме там вперше стали вдосконалювати складську логістику, модернізуючи її під свої потреби, з метою підвищення якості обслуговування. Це корисний досвід швидко перейняли й інші великі компанії.

Сьогодні класичне розуміння фулфілмента включає в себе три компоненти, нерозривно пов’язані між собою:

1. Комплексну організацію роботи складу.

2. Здійснення доставки.

3. Формування документообігу.

Контролювати все це можна в режимі онлайн, отримавши доступ до даних через спеціальні програми.

Види фулфілмента і їх характеристики

Виділяють два основних типи сучасного фулфілмента, в залежності від цільової аудиторії.

  • В2В – поставки для юридичних осіб, оптовиків і представників малого бізнесу (зі складу виробника – в салон краси, косметологічний кабінет і т.п.).
  • В2С – продажі безпосередньо, кінцевим клієнтам (наприклад, звичайним відвідувачам інтернет-магазину).

У кожного варіанту – своя специфіка:

  • У першому випадку кількість замовлень може бути невеликим. Зате номенклатурний ряд товарів і обсяг поставки досить великі.
  • У другому випадку мова йде про швидкісну обробку і відправку величезної кількості дрібних замовлень, частина з яких будуть збірними (2-3 найменування і більше). Тут же більша ймовірність вибракування і повернення окремих позицій.

Велика частина робочих процесів фулфілмента автоматизована. Якщо у компанії є свій сервіс по обробці замовлень або інтернет – платформа, її можна інтегрувати з системами партнера (логістичної компанії), отримавши ідеальну схему роботи.

У чому полягає роль інтеграції?

Налагодити хороший фулфілмент без проведення відповідної IT-інтеграції в нинішніх умовах нереально. Вибір оптимальної моделі залежить виключно від можливостей і побажань замовника.

Сучасні ресурси дозволяють провести як повну, так і часткову інтеграцію, а також створювати окремі робочі місця на готових платформах, що актуально для представників малого бізнесу. У рідкісних випадках необхідно створювати індивідуальний програмний продукт під конкретного клієнта, з урахуванням специфіки його роботи.

На практиці все виглядає дуже просто: за будь-які операції, пов’язані з роботою складу, відвантаженням і доставкою товарів, несе відповідальність партнер. На частку інтернет-магазину або сайту залишаються пошук і залучення клієнтів, підвищення якості їх обслуговування, збільшення середнього чека і прибутку, масштабне проведення рекламних акцій і т.п.

Фулфілмент необхідний малому і середньому бізнесу, який прагне оптимізувати свої витрати. Так, для підприємців-початківців це здасться ризикованим. Але якщо обсяг заявок вимірюється в сотнях, або постійно зростають невраховані витрати – є сенс проводити фулфілмент.